EESZT csatlakozás

Hogyan tud csatlakozni az EESZT rendszerhez – röviden, lépésről lépésre:

EESZT csatlakozáshoz szükséges dokumentumok:

  • 2db Aláírási címpéldány vagy aláírási minta mindenképpen szükséges az EESZT csatlakozáshoz

  • 2db cégkivonat

  • 2 db hivatalos meghatalmazás, ha nem a cég vezetője jár el az ügyben, hanem szeretné megbízni valamelyik kollégáját ezzel a feladattal. (lehetőleg rendszergazdát, vagy valaki olyat, aki jártas a számítógépek világában, Ő lesz az Adminisztrátora a vállalkozásnak)

Akinek még nincs E-Személyije, annak meg kell rendelnie az okmány irodában, hogy későbbiek folyamán csatlakozni tudjon. (Ezt mindenkinek érdemes aktiváltatni átvételkor a helyszínen, hogy ne kelljen az Ügyfélkapun megtenni.)

Folyamat:

Az EESZT E-kapujának első 5 pontjában szereplő lépéseket kell megtenni a következő linken:

Ez körülbelül 5 percet vesz igénybe. Miután elkészültünk a kitöltéssel, mentsük el, töltsük le majd nyomtassuk ki a csatlakozási dokumentációs anyagot – erről készítsen mindenképpen fényképet, hogy esetleges ellenőrzés esetén tudja igazolni, hogy a folyamatot már elindította.

EESZT csatlakozás” felirattal a Állami Egészségügyi Ellátó Központ – 1525 Budapest 114 Pf. 32. címére kell postázni a következő dokumentumokból 1 példányt:

  • Csatlakozási dokumentumokat, amit az aláírási címpéldánnyal megegyező formában kell hitelesíteni,

  • Aláírási címpéldányt vagy Aláírási mintát,

  • Cégkivonatot,

  • Meghatalmazást

  1. Be kell szerezni egy e-Személyi olvasót, ezt több formában meg lehet tenni, erről bővebb információt a következő linken találni:https://eszemelyi.hu/kartyaolvaso/kartyaolvaso_altalanos_informaciok

  2. Miután az EESZT megküldi az intézmény számára a jóváhagyott csatlakozási dokumentumot, akkor lehet elkezdeni a technikai megvalósítást, vagyis ekkor érdemes telepíteni a kártyaolvasó alkalmazást (további segítség itt: https://eszemelyi.hu/kartyaolvaso/kartyaolvaso_alkalmazas)

  3. Aktiválni az Ágazati portálon kell az intézményt: https://portal.eeszt.gov.hu/hu/nyito-oldal

  4. NetLock vagy Microsec felé elpostázni a dokumentáció 2. példányát, az authentikáció megvalósítása céljából.

  5. Amikor a technikai kiépítést a szolgáltató elvégezte, az Adminisztrátornak ki kell töltenie a VMÁTRIXOT és fel kell töltenie azt a rendszerbe.

  6. Aktiválni kell egyesével a munkatársakat.

  7. Amint az aktiváció elkészült, az EESZT honlapján el kell végezni a felhasználói képzést (kb. 10-15 perc)

A kiválasztott szoftverbe már csak az aktív orvos és dolgozói kódokat kell rögzíteni és a Rendelő EESZT kompatibilis.